sprzedaż przez Facebook

Sprzedaż przez Facebook – czy to możliwe? „Przecież na Facebooku się nie sprzedaje. No chyba, że chodzi Ci o Marketplace.” Otóż nie chodzi mi o sprawy techniczne, a raczej to jak zdobyć klientów przez Facebooka. Oczywiście budowanie swojego brandu, marki osobistej, odsyłanie w postach do strony/produktów to takie oczywiste rzeczy i w zależności od „przeszłości marketingowego” firmy, takie działania mogą działać lub nie.

Ten artykuł, zawiera 3 moje sprawdzone strategie, dzięki którym sprzedałem kilkadziesiąt masaży lub innych usług, a czas pracy każdej z tych rzeczy trwał łącznie do 15 min. Dodam jeszcze, że jest to jeden temat z mojego ebooka pt. Facebook Marketing W Biznesie Masażysty. Byłbym zapomniał, oczywiście każdą z tych rzeczy możesz zrobić tu i teraz, bez żadnych nakładów finansowych, a jedynym wymaganiem jest konto na Facebooku i komórka/komputer. Tyle słowem wstępu, przejdźmy do konkretów. Bez zbędnego pie… znaczy, gadania.

1. Kim jesteś, co robisz, w czym możesz mi pomóc i za co mogę Ci zapłacić – Sprzedaż przez Facebook

Wbrew Twojej opinii, nie wszyscy Twoi znajomi na Facebooku wiedzą czym się zajmujesz. Tym samym, nie wiedzą w czym możesz im pomóc i za co mogą Ci zapłacić. Poważnie. Na moim prywatnym koncie od około dwóch lat są same posty związane z masażami, treningami personalnymi i zdrowiem. A nadal ludzie potrafią zaczynać rozmowę od: „Cześć, Ty się chyba zajmujesz masażami…”. Także przyjmij tak dla ułatwienia, że nikt nie wie czym się zajmujesz.

Napisz post o tym kim jesteś, co robisz, w czym możesz pomóc swoim klientom i za co mogą Ci zapłacić.

Banalne. Na pewno tak pomyślałeś. Pewnie jeszcze pomyślałeś, że „to nie ma sensu, przecież co to zmieni? Karol, przestań gadać pierdoły.”

Zmieniłem zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle na „biznesowe” i dodałem taki opis:

Jestem Karol. Masażysta i Trener personalny.

Wykonuję masaże:
Klasyczny,
Tkanek głębokich,
Relaksacyjny,
Bańką chińską

Dojazd i korki biorę na siebie. Przyjadę ze wszystkim co potrzeba do Twojego domu.
Dodatkowo rozpisuję plany treningowe i prowadzę treningi osobiste.
Nie możesz ruszać karkiem? Podnoszenie czegokolwiek przysparza Ci nie małych problemów? Nie możesz znaleźć wygodnej pozycji, żeby Cię nic nie bolało?
Na problemy, może pomóc masaż z dodatkiem pracy własnej w postaci ćwiczeń. Umów się na masaż.

Śmiało, napisz do mnie w wiadomości prywatnej lub wyślij mail na kontakt@karolsobczyk.pl

W ciągu 4 godzin od zmiany, dostałem około 10 prywatnych wiadomości związanych z chęcią masażu. Zdjęcie wykorzystałem z sesji przeznaczonej do innych celów, napisanie tego tekstu zajęło mi 5 min. 10 min łącznej pracy nad tymi zdjęciami przeobraziłem w kilkanaście masaży i jeden plan treningowy.

2. Lokalne/tematyczne grupy – Sprzedaż przez Facebook

Tuż przed ponownym zakazem masaży, przetestowałem posty na lokalnych grupach. Mieszkam w Gdyni, dołączyłem do większości dzielnicowych grup na Facebooku. Przeczytałem regulaminy grup i tam gdzie mogłem, napisałem takie posty:

Witam wszystkich mieszkańców [nazwa dzielnicy]. Część z Was mnie zna, ale chciałbym się przedstawić. Nazywam się Karol Sobczyk. Jestem masażystą mobilnym, czyli dojeżdżam do pacjentów/klientów do domu z własnym stołem do masażu. Wykonuję takie masaże jak:

Masaż klasyczny
Masaz relaksacyjny
Masaż Tkanek Głębokich
Masaż Bańką Chińską

Jeżeli ktoś chciałby rozluźnić sobie kark czy plecy lub sprezentować komuś bliskiemu trochę Zdrowia i Relaksu to serdecznie zachęcam do pisania w wiadomości prywatnej. Chcesz się czegoś najpierw o mnie dowiedzieć? Zapraszam na mój profil, fanpage lub stronę WWW. Opinie o masażach można znaleźć tu: https://facebook.com/karolsobczykzdrowie/reviews
Dla wszystkich mieszkańców [nazwa dzielnicy] -20% na pierwszy masaż!

Na dobrą sprawę, jest to powtórzenie pierwszej strategii, tylko post nie jest opublikowany na profilu prywatnym, a na grupach. Dzięki temu można dotrzeć do szerszego grona lokalnej społeczności. Jednakże, łącznie zebrałem kilkadziesiąt reakcji (Like i Serduszka), kilka komentarzy, kilka udostępnięń oraz około 5 wiadomości prywatnych. Wynik raczej mało atrakcyjny zważywszy na ilość reakcji i grupy do jakiej mogłem dotrzeć (kilka tysięcy). Jednak do każdej osoby, która zostawiła reakcję, komentarz lub udostępniła, napisałem wiadomość prywatną z zapytaniem,

Dzień dobry, dziękuję za zostawienie kciuka w górę 😀
Czy potrzebuje Pan/Pani masażu? Albo czy zna Pan/Pani kogoś kto potrzebuje?

Tym prostym zapytaniem, uzyskałem dodatkowe kilka masaży (łącznie miałem około 15 masaży (masaży, nie osób)). Do tego sporo osób ucieszyło się na moją wiadomość, powiedzieli mi, że sami nie potrzebują, ale zapytają znajomych i bliskich. Do tego usłyszałem sporo miłych słów, że fajna akcja i podoba im się to.

Łączny czas pracy wyniósł mnie około godzinę, a w tym sprzedałem około 15 masaży, szersze grono o mnie usłyszało i dodałem małą cegiełkę do budowania własnej marki osobistej.

3. Tematyczny post z łatwym Call to Action – Sprzedaż przez Facebook

Strategią, którą powtarzam chyba najczęściej, jest napisanie tematycznego postu z łatwym Call to Action, czyli wezwaniem do działania. Przykładowo, napisałem taki post:

❗️CZY WIESZ, ŻE:❗️

🔸Bóle głowy są najczęściej występującymi zaburzeniami neurologicznymi i jednymi z najczęściej spotykanych objawów w praktyce lekarza pierwszego kontaktu.
🔸50% ogólnej populacji miało ból głowy w danym roku, a więcej niż 90% zgłasza bóle głowy w przeciągu życia.
🔸Średnia częstość występowania migreny w ciągu życia wynosi 18%, a szacowana średnia chorobowość w ciągu roku wynosi 13%.
🔸Częstość występowania bólów migrenowych u dzieci i młodzieży wynosi 7.7%.
🔸Napięciowe bóle głowy występują częściej niż migrena z chorobowością w ciągu życia wynoszącą około 52%. Jakkolwiek jedynie częste występowanie przewlekłych bólów napięciowych powoduje istotną niesprawność.
🔸3% ogólnej populacji cierpi z powodów przewlekłych bólów głowy, tj. bólów głowy trwających ≥ 15 dni miesięcznie. Prowadzą one do największych ograniczeń w codziennym funkcjonowaniu.*

Moje pytanie, miewasz przewlekłe bóle głowy? Albo masz czasem, sporadycznie, silny ból, który utrudnia Ci pracę? Jeśli tak to zostaw 😮 (Wow) Możliwe, że mam dla Ciebie ratunek.

*Dane z Epidemiologia bólów głowy 2011 – International Association for the Study of Pain

Do osób, które zostawiły 😮 (Wow), napisałem wiadomości prywatne odnośnie mojego mini kursu – Tutorial na ból głowy.

Takie akcje robiłem już 4-5 razy, za każdym razem wychodząc na pozycji „Win”. Czasem pisałem wiadomości tekstowe, czasem nagrywałem wiadomości wideo. Łącznie sprzedałem w ten sposób kilka planów treningowych wraz z prowadzeniem online, kilkadziesiąt masaży, a o polepszeniu swojej pozycji rozpoznawalności nawet nie wspominam.

Swoją drogą, tego typu posty (w treści jest jakieś pytanie lub stwierdzenie, zostaw określoną reakcję) pozwala zobaczyć, ile osób z tych co polubiło, faktycznie czyta posty. Często sam też klikam like, ale nie wiem o czym było w poście. Także takie Call to Action ma kilka plusów.

Podsumowanie

Moje wyniki finansowe może nie robią jeszcze jakiegoś 😮, ale:

  • Jestem na początku przedsiębiorczej drogi,
  • Cieszę się i doceniam każdy sprzedany masaż,
  • Każda z tych akcji zajęła mi max 15 min (+późniejszy czas na odpisywanie, wysyłanie wiadomości) i kosztowała mnie 0 zł.

Także zwrot ogromny do ilości pracy. Jedyne co Cię ogranicza, to Twoja wyobraźnia i pomysłowość w jaki sposób i gdzie dotrzeć do potencjalnych klientów/pacjentów. Twoja sprzedaż przez Facebook może wejść na wyższy poziom, dzięki tym taktykom.

Zachęcam gorąco do przetestowania u siebie takiej taktyki. Klienci/pacjenci rzadko kiedy sami się zgłaszają. Przynajmniej na początku, gdy nie mamy ogromnej rozpoznawalności i marki osobistej, dlatego musisz sam wyjść z inicjatywą i pisać wiadomości prywatne. Swoją drogą, uważam, że wiadomości prywatne (Nie koniecznie na Facebooku) to najlepsze narzędzie sprzedażowe.

Więcej o Facebook Marketingu i sprzedaży przez Facebook możesz się dowiedzieć z mojego ebooka pt. Facebook Marketing W Biznesie Masażysty. Serdecznie zapraszam. Dodam, że jeżeli po prostu jesteś mi wdzięczny/wdzięczna za moją pracę, moje artykuły, to również możesz zakupić mój ebook po prostu mnie wspierając.

4.5 8 votes
Article Rating

Hej! Jeśli uważasz tę treść za wartościową, postaw mi kawę.

Postaw mi kawę na buycoffee.to

A może chcesz dołączyć do Klubu Masażystów i stać się częścią społeczności Biznesu Masażysty? (DARMOWY DOSTĘP)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Ja Cię lubię, a Ty mnie?

0
Chciałbym poznać Twoje zdanie, skomentuj artykułx

Podaj mi swój email, bym wiedział, gdzie mam Ci wysłać 7 strategii.

Dane przetwarzane są w celu obsługi newslettera przez Karola Sobczyka na zasadach opisanych w polityce prywatności oraz w regulaminie, które akceptujesz klikając pomarańczowy przycisk. W każdej chwili możesz zrezygnować z newslettera.

Jeżeli nie chcesz zapisywać się do newslettera, możesz kupić Ebook o 7 strategiach za 47 zł brutto, pisząc do mnie na adres kontakt@biznesmasazysty.pl

Hej, zaczekaj!

Masz już swój Starter Masażysty – bezpłatną „wyprawkę”, którą przygotowałem dla masażystów?

Chcesz poznać
7 prostych strategii,
dzięki którym Twój klient
wróci do Ciebie na masaż?