Jak zebrać więcej opinii

Jak zebrać więcej opinii i czy w ogóle warto to robić? W dzisiejszym artykule opiszę moją strategię, dzięki której łatwiej zbieram recenzje/opinie moich usług. Dodam, że jest to tak proste i uniwersalne, że nie ma znaczenia czy zbierasz „Gwiazdeczki” jako firma w Google, czy potrzebujesz recenzje na Facebooku, Oferteo czy jeszcze innym miejscu. Nie przedłużając niepotrzebnie, przejdźmy do konkretów.

Czy warto zbierać recenzje?

Moim zdaniem warto. Mógłbym na tym skończyć, ale rozwinę myśl dla bardziej dociekliwych. Sam jako klient różnych usług czy produktów, bardzo często sprawdzam opinie. Od czasu do czasu również moi nowi pacjenci mówią mi, że czytali opinie i dlatego postanowili się do mnie zgłosić. Co tylko potwierdza, że inni ludzie też sprawdzają opinie przed wyborem usługi, osoby, produktu. Dodatkowo zbieranie opinii/recenzji nie jest ani trudne, ani czasochłonne, dlatego uważam, że warto to robić.

PS: Pozytywne opinie znacznie poprawiają nasz wizerunek jako eksperta w danej dziedzinie oraz budują/umacniają naszą markę osobistą, co powinno być jednym z głównych celów (przynajmniej w przypadku Masażystów)

Czy wszystkie opinie/recenzje mają taką samą wartość?

Nie. Dla mnie nie są ważne „gwiazdeczki” czy średnia ocena, a raczej pokazane konkrety. Dlatego opinii typu „Było super, polecam” lub „Słaby masaż” w ogóle nie biorę pod uwagę. Zaznaczę, że zarówno pozytywne jak i negatywne opinie tego typu, są mało istotne. O wiele więcej wartości mają rozbudowane recenzje z wymienionymi plusami i minusami. Konkretne informacje potwierdzające słuszność danej opinii. Dlatego warto zachęcić swoich klientów/pacjentów do napisania „solidnej” opinii.

Jak zebrać więcej opinii

Generalnie ludzie są leniwi i mało komu chce się robić takie dodatkowe i zbędne rzeczy jak pisanie opinii. Dlatego by zdobyć ich więcej, musisz zrobić dwie rzeczy:

  • Zachęć do napisania recenzji
  • Maksymalnie ułatw możliwość wystawienia opinii,

Jak zachęcić klientów/pacjentów do napisania recenzji?

1. Poproś o napisanie opinii

Banalne prawda? Ale robisz to, czy tylko to wiesz? Bo jest olbrzymia różnica w efektach między tymi dwoma rzeczami. Zapytaj czy Twój klient/pacjent, może napisać Ci opinię. Możesz podkreślić, że dla niego to jest tylko kilka minut, a Tobie może pomóc się rozwinąć i pomoże dotrzeć do szerszej ilości osób. Jeżeli dany klient/pacjent dalej nie chce napisać, możesz połączyć tą prośbę z czymś w zamian. Zobacz następny punkt.

2. Zaoferuj coś w zamian (strategia Win-Win)

Stwórz taki deal, że zarówno Ty dostaniesz upragnioną opinię jak i Twój klient/pacjent będzie zadowolony z tej umowy. Może to być zniżka na następny masaż, voucher na jakiś zabieg, jakiś przedmiot/produkt, z którego klient/pacjent będzie zadowolony, coś merytorycznego jak tematyczny ebook, poradnik, tutorial.

Pamiętaj tylko by dobrać bonus odpowiedni do klienta. Krem na zmarszczki nie koniecznie się będzie trafiony dla 20-latki. Voucher na zabieg na twarz nie koniecznie będzie trafiony dla mężczyzny.

3. Zorganizuj konkurs/akcję w której warunkiem koniecznym jest napisanie opinii

Poprzednie pomysły były raczej skierowane do osób, które już miały trochę pacjentów/klientów. Jednakże co jeżeli dopiero zaczynasz i nie miałeś jeszcze klientów/pacjentów? Żaden problem. Na samym początku, gdy ja zaczynałem, zrobiłem dwie lub trzy akcje w których oferowałem bezpłatny masaż karku i pleców. Warunkiem było to, że podczas masażu mogłem robić zdjęcia oraz osoba masowana musiała napisać mi opinię na Fanpage’u. W ten sposób zebrałem około 10 „solidnych” recenzji, na samym początku swojej „działalności”.

Jak ułatwić klientowi/pacjentowi napisanie opinii?

1. Przygotuj bezpośrednie linki/instrukcję

Przygotuj swojemu klientowi/pacjentowi bezpośredni link do miejsca gdzie ma napisać opinię. Jeżeli nie jest to możliwe, to przygotuj instrukcję gdzie i jak można napisać recenzję. Jeżeli Twój klient/pacjent będzie miał trudność ze znalezieniem miejsca gdzie ma napisać opinię, może całkowicie z tego zrezygnować.

2. Podeślij klientowi/pacjentowi pomocne pytania

Najczęstszą blokadą przed napisaniem opinii lub przed napisaniem „solidnej” opinii, jest brak kreatywności i niewiedza co napisać. Osobiście podsyłam swoim klientom/pacjentom listę pomocnych pytań, które ułatwiają im zebrać myśli. Możesz dzięki tym pytaniom nakierować go na odpowiedni tor myślowy. Możesz zapytać o to jak się czuł na zabiegu czy jaka była atmosfera.

3. Podeślij klientowi 2-3 „solidne” opinię

Wraz z pomocnymi pytaniami, możesz podesłać przykładowe 2-3 „solidne” recenzje, dzięki którym może zobaczyć „o co Ci w ogóle chodzi”.

Jak zebrać więcej opinii – Podsumowanie

Pamiętaj, by nie nakłaniać klientów/pacjentów do kłamstw i pisania bajek. Prędzej czy później może wyjść Twoje takie zachowanie, co przyniesie Ci więcej złego, aniżeli gdybyś w ogóle nie miał tej opinii.

Kieruj się zasadą, że ludzie są leniwi i nie wiedzą, że napisanie takiej opinii ma dla Ciebie jakieś znaczenie. Dlatego maksymalnie ułatw napisanie opinii i zachęć do jej napisania.

4.5 8 votes
Article Rating

Hej! Jeśli uważasz tę treść za wartościową, postaw mi kawę.

Postaw mi kawę na buycoffee.to

A może chcesz dołączyć do Klubu Masażystów i stać się częścią społeczności Biznesu Masażysty? (DARMOWY DOSTĘP)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Ja Cię lubię, a Ty mnie?

0
Chciałbym poznać Twoje zdanie, skomentuj artykułx

Podaj mi swój email, bym wiedział, gdzie mam Ci wysłać 7 strategii.

Dane przetwarzane są w celu obsługi newslettera przez Karola Sobczyka na zasadach opisanych w polityce prywatności oraz w regulaminie, które akceptujesz klikając pomarańczowy przycisk. W każdej chwili możesz zrezygnować z newslettera.

Jeżeli nie chcesz zapisywać się do newslettera, możesz kupić Ebook o 7 strategiach za 47 zł brutto, pisząc do mnie na adres kontakt@biznesmasazysty.pl

Hej, zaczekaj!

Masz już swój Starter Masażysty – bezpłatną „wyprawkę”, którą przygotowałem dla masażystów?

Chcesz poznać
7 prostych strategii,
dzięki którym Twój klient
wróci do Ciebie na masaż?