Nawet najlepsi muszą się reklamować

Pamiętacie moją niedawną historię, w której zarobiłem 1300 zł w 72h? Jeśli o tym nie czytałeś, to kliknij tutaj! Spotkał mnie dość ciekawy, troszkę nie przyjemny dialog z pewną panią. Obawiam się, że więcej osób może myśleć tak jak ona, dlatego chciałbym podzielić się swoim zdaniem w tym temacie. Ale jakim temacie? Otóż jestem zdania, że nawet najlepsi muszą się reklamować i dbać o swój marketing.

Przejdź do meritum

Jak doszło do dialogu? Nawet najlepsi muszą się reklamować

Po udostępnieniu postów na różnych grupach lokalnych, spora ilość osób jedynie lajkowała posty. Nie od dziś stosuję pewien haczyk, który polega na tym, że piszę wiadomość prywatną do tych ludzi (którzy polajkowali jakiś post). Taka wiadomość wygląda na przykład tak:

Dzień dobry, dziękuję Pani bardzo, za polubienie mojego postu o masażu z dojazdem ☺️

[piszę od razu o kontekście. Lajkujemy sporą ilość rzeczy i nie wszystko pamiętamy na poziomie świadomości, dlatego przypominam o co chodzi]

Czy chciała Pani mnie po prostu wesprzeć czy jest może Pani zainteresowana masażem?

W taki sposób, dzięki takim wiadomościom realizuję trzy rzeczy jednocześnie.

  1. Jeśli ktoś był chętny na masaż, ale akurat w momencie zobaczenia postu nie miał czasu by się umówić, mógł po prostu zostawić lajka. Dzięki takiej wiadomości przypominam o sobie i o poście, a co za tym idzie, jeśli ktoś był zainteresowany wcześniej, to umawiamy się na masaż. Czyli taka wiadomość zwiększa ilość umówionych masaży = więcej klientów i pieniędzy.
  2. Jeśli ktoś chciał mnie wesprzeć, to zgodnie z ekonomią wdzięczności, jestem tej osobie wdzięczny i jej dziękuję. Mi jest miło za to, że dana osoba poświęciła swój mikroczas dla mnie i dziękuję jej za to. Wielu osobom robi się dzięki temu miło.
  3. Jeśli komuś robi się miło i spotyka go coś niespotykanego (bo takie właśnie są te wiadomości – policz ile razy ktoś Tobie podziękował za lajka), to łatwiej mnie zapamiętują. Jeśli będą potrzebować w przyszłości masaż lub ktoś z ich otoczenia będzie go szukał, to mogę być jedyną zapamiętaną osobą, która wykonuje masaże.

Także jak sam widzisz, taka krótka wiadomość ma bardzo duży sens marketingowy oraz istotnie zwiększa ilość umówionych ludzi (zwiększa konwersję sprzedaży).

Dialog z pewną panią – Nawet najlepsi muszą się reklamować

nawet najlepsi muszą się reklamować

Boję się, że bardzo dużo ludzi tak uważa:

„Jeśli jest się w czymś profesjonalnym to nie pisze się do osób które polubią post czy może potrzebują masażu 🙂Skoro jesteś w tym dobry to powinieneś mieć grafik zapchany po brzegi a ludzie powinni czekać w kolejce na Twoje usługi 🙂”

Przyznam, że strasznie mnie to zabolało. Albo może moją dumę? W każdym razie chciałbym troszkę sprostować tą sprawę i pokazać również Tobie mój drogi czytelniku, że reklamowanie się oraz dbanie o swój marketing jest w porządku i jest ważne.

Wytłumaczenie – Nawet najlepsi muszą się reklamować

O celowości moich wiadomości już przeczytałeś, chciałbym jednak jeszcze dodać, że jest sporo różnych sytuacji i powodów, dla których ktoś polajkował Twój post, ale nie napisał i nie umówił się na masaż.

Część z ludzi, którzy zobaczą Twój post może być po prostu zajęta w danej chwili. Jadą autobusem, są na przerwie śniadaniowej czy stoją na przejeździe kolejowym i przeglądają Facebooka.

Inna część może być po prostu nieśmiała. Podoba im się jakiś post czy akcja, ale nie mają odwagi napisać czy zagadać, aby się umówić.

Jeszcze inna część może nie być pewna czy chce masaż lub ma jakieś obiekcje. W takim wypadku, nie rzadko podczas rozmowy można odpowiedzieć na nurtujące pytania i rozwiać obiekcje. A to prowadzi do sprzedaży.

Nawet najlepsi muszą się reklamować

Czy widziałeś kiedyś reklamę Apple? Albo Samsunga? Huawei’a? A Mercedes-Benz’a? To może Windows’a (Od Microsofta) lub reklamę Netflixa? Jestem pewien, że tak. A czy nie są to znane marki? Jedne z najlepszych w swych branżach? I co? Reklamują się ponieważ są nieprofesjonalne i niekompetentne? Nawet najlepsi muszą się reklamować. Reklamują się i wymyślają różne kampanie reklamowe, ponieważ dbają o swoją sprzedaż.

Ty mój drogi czytelniku pewnie mi tego nie zarzucisz, ale ktoś by mógł, że podaje przykłady marek zupełnie innych od masaży, nie Polskich itd. Więc sprawdźmy branże bliższe masażom.

Habys? Reklamuje się! Ba, oni są Mistrzami przez wielkie M jeśli chodzi o dbanie o relacje z klientami.

Fizjo4Life? Mają ponad 20 osób na pokładzie, mają dość mocno zapełniony grafik, są mega profesjonalni i reklamują się.

Projekt Masaż? Znasz tą markę prawda? Oni też się reklamują! Mimo swojej sławy, wiedzy i rozpoznawalności!

Dietetyka #NieNaŻarty też się reklamuje. Pracują z bardzo dużą liczbą osób, które są znane w środowisku sportowym. Są jedną z najbardziej rozpoznawalnych grup w środowisku sportowym i dietetycznym. Mega rzetelni i robią reklamy!

Tylko Ci co nie potrafią lub nie mają pieniędzy się nie reklamują. W pewnym momencie życia w sporej liczbie branż, brak reklamy staje się nie opłacalny.

Podsumowując – Nawet najlepsi muszą się reklamować

Mam nadzieję, że w dość prosty i przejrzysty sposób udało mi się wytłumaczyć Ci, że reklamowanie jest OK, że luki w grafiku lub po prostu nie pełny grafik też jest OK i nie jest powiązany z Twoim profesjonalizmem czy wiedzą, a po prostu z marketingiem i świadomością marki.

Jeśli ten wpis Ci się spodobał i nie chcesz ominąć pozostałych artykułów, to zapisz się na newsletter poniżej. Dziękuję!

Zapisz się na moją listę mailingową i nie otrzymuj comiesięczne podsumowanie nowości na blogu!

Newsletter

5 1 vote
Article Rating

Hej! Jeśli uważasz tę treść za wartościową, postaw mi kawę.

Postaw mi kawę na buycoffee.to

A może chcesz dołączyć do Klubu Masażystów i stać się częścią społeczności Biznesu Masażysty? (DARMOWY DOSTĘP)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Natalia

Bardzo fajny wpis, i poruszenie takiej oto ważnej sprawy jak możliwy brak świadomości innych ludzi, którzy nie mają swojej dziłalności i po prostu mogą nie mieć świadomości jak funkcjonuje 'reklama’ i marketingu w tych czasach. Także ważna jest edukacja innych. Sprowadza nas to trochę na ziemię, rozwijajać kreatywność i pomysłowość, i myśle że pomaga takim własnie osobom również zrozumieć sytuację, i być może rozszerzyć ich punkt widzenia. Tyle ile ludzi, tyle różnych zdań i opini. Ale fakt jest faktem, że marketing – i właśnie takie o – czasami proste rozwiązania – na prawdę działają, a przede wszystkim są niezbędne do pozyskania klientów.
Fajnie napisane, Dzięki!

Ja Cię lubię, a Ty mnie?

2
0
Chciałbym poznać Twoje zdanie, skomentuj artykułx

Podaj mi swój email, bym wiedział, gdzie mam Ci wysłać 7 strategii.

Dane przetwarzane są w celu obsługi newslettera przez Karola Sobczyka na zasadach opisanych w polityce prywatności oraz w regulaminie, które akceptujesz klikając pomarańczowy przycisk. W każdej chwili możesz zrezygnować z newslettera.

Jeżeli nie chcesz zapisywać się do newslettera, możesz kupić Ebook o 7 strategiach za 47 zł brutto, pisząc do mnie na adres kontakt@biznesmasazysty.pl

Hej, zaczekaj!

Masz już swój Starter Masażysty – bezpłatną „wyprawkę”, którą przygotowałem dla masażystów?

Chcesz poznać
7 prostych strategii,
dzięki którym Twój klient
wróci do Ciebie na masaż?