W tym krótkim artykule chciałbym Ci opowiedzieć moją dzisiejszą historię i Cię ostrzec. Pewnie zastanawiasz się, o co mi w ogóle chodzi… Otóż dziś rano mój numer telefonu został zablokowany. Nie mogłem wysyłać SMS, dzwonić ani korzystać z internetu. Na całe szczęście mogłem odbierać połączenia przychodzące oraz dochodziły do mnie wiadomości SMS.
To jak już wiesz, co się stało, to opowiem Ci, co zrobiłem, że do tego doszło.
Niewinny poranek
Dziś rano spojrzałem w swój kalendarz oraz na listę nadchodzących wydatków. Nie spodobało mi się to, co zobaczyłem, dlatego postanowiłem się spiąć i umówić kilka masaży dodatkowo.
Wymyśliłem, że wyślę wiadomości SMS do moich starych klientów i zaproponuję im zniżkę na godzinny masaż. Wymyśliłem treść wiadomości, zmieściłem się w limicie (aby nie wysyłać wiadomości MMS, bo z nimi często są problemy) i zacząłem wysyłać. 20 osób, 40 osób, 60 osób, 80 osób. W międzyczasie kilka osób zdążyło mi odpisać i podziękować. Zacząłem im odpisywać, zanim wyślę swoją ofertę do reszty.
„Błąd. Wiadomość nie została wysłana”. Pomyślałem, że to jakiś pojedynczy problem. Odczekałem kilka minut, zrestartowałem telefon, ale problem wciąż był. Zostawiłem to i zająłem się czymś innym. Gdy po paru minutach potrzebowałem zadzwonić, usłyszałem w słuchawce informację, że nie można wykonać połączenia, mój numer został zablokowany i, że powinienem wejść na stronę WWW.
Wszedłem na stronę Playa, zalogowałem się, ale nic nie znalazłem. Ostatecznie poprzez aplikację udało mi się skontaktować z działem technicznym, który mi powiedział, że mój numer został zablokowany ze względu złamania regulaminu promocji – „nie będziesz wykorzystywał kart SIM/USIM do masowego rozsyłania informacji (SMS lub MMS) przeznaczonych bezpośrednio lub pośrednio do promowania towarów, usług lub wizerunku Użytkownika lub innego podmiotu, lub w inny sposób służący osiągnięciu efektu handlowego”.
Przyznaje się, nie wiedziałem o tym. Mój błąd. Jednak jak tu teraz funkcjonować bez numeru, który jest łatwy do zapamiętania, mam użyty do wielu serwisów oraz jest to mój prywatny i służbowy numer. Trzeba było to jakoś odkręcić. Dział techniczny zgłosił „moją reklamację” i po całym dniu czekania blokada została zdjęta. Dostałem jednak ostrzeżenie, że jednorazowo ściągnęli blokadę i następnym razem tego nie zrobią.
Morał z tej historii
- Sprawdź regulamin swojej oferty i poszukaj ograniczeń — mój plan jest niby bezlimitu, a jednak okazało się inaczej…
- Jeśli chcesz wysyłać wiadomości SMS do swoich klientów z ofertą, to lepiej to zaplanuj i rozłóż w czasie. A jeszcze lepiej, jeśli będziesz zmieniać treść takich wiadomości (sama zmiana imienia może być niewystarczająca).
- Miej zapasowy numer telefonu na takie sytuacje — możesz mieć konieczną potrzebę zadzwonić do kogoś, a tu będzie nagle problem (dodam, że nawet na infolinię PLAY nie mogłem zadzwonić).